Lediga tjänster

Receptionist till Gysinge Herrgård

Receptionist till Gysinge Herrgård

Sista ansökningsdatum

2024-06-16

Jobba med Värdskap som Receptionist på vackra Gysinge Herrgård!

Är du intresserad av service och människor? Då ska du ta chansen att utvecklas med oss på Gysinge Herrgård!

Nu har du möjligheten att få utvecklas inom Sveriges kanske roligaste bransch. Hos oss får du ett varierande arbete med gästen och teamet i fokus.

Som Receptionist är du mittpunkten likaväl knytpunkten som håller samman hotellets avdelningar och bidrar till att gästerna stortrivs hos oss. Receptionisten vet vad som är på gång i huset, lokalt i närområdet, har god kännedom om öppettider, menyer, erbjudanden samt evenemang och kan därmed bemöta gästers frågor och önskemål på bästa sätt.

Om du brinner för att ge god service, vill lära dig olika yrken inom hotell och restaurang och vill arbeta i en fartfylld miljö tillsammans med härliga kollegor, är det här en chans du inte bör missa!

 

Ditt anställningserbjudande

Den lediga tjänsten gäller ett sommarvikariat med chans till förläning.

Som anställd på Gysinge Herrgård får du lön och anställningsvillkor enligt kollektivavtal, tillgång till friskvårdsbidrag samt flertalet rabatter och förmåner.

Vi kommer att lära dig allt du behöver veta om värdskap, olika system och försäljning, allt för att du ska kunna bemöta både gäster och kollegor på ett professionellt och personligt sätt Samtliga arbeten hos oss föregås med en introduktion så att du ska känna dig säker i din nya roll. Du kommer att få stöd och hjälp av en engagerad chef och erbjuds en stimulerande arbetsmiljö där du kan känna dig bekväm och motiverad.

 

Dina arbetsuppgifter

I rollen som receptionist arbetar du tillsammans med kollegor för att skapa en miljö där både personal och gäster stortrivs.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Ansvara för in- och utcheckning
  • Hantera nya och befintliga bokningar, via mejl, telefon och hemsida
  • Kassahantering i form av fakturering och kortbetalning
  • Se till att våra konferenser fungerar smidigt
  • Säkerställa receptionen- och lobbyns renlighet
  • Gå på egna bollar och initiativ, se potential och engagerar dig i våra gästers välmående
  • Du hjälper till i bar, kök, disk eller annan station vid behov

Ett gemensamt mål är att vi ska vara där gästen är för att kunna ge den service våra gäster minns och vill tillbaka till. Detta kräver ett högt engagemang från alla som arbetar på hotellet. På hotellet hjälps vi även åt mellan avdelningar vid behov.

 

Värt att veta                   

Tjänsterna är på varierande sysselsättningsgrad beroende på dig, med 6 månaders provanställning.

Arbetstiderna varierar mellan dagtid, kvällar, helger och helgdagar. Det finns även möjlighet till enstaka nattpass. Du kommer att arbeta efter schema med start enligt överenskommelse.   

Din anställning börjar med en introduktion som kan förläggas på någon av kedjans andra hotell. Detta ger dig möjlighet att lära dig allt som du behöver veta för att utföra ditt arbete på ett korrekt och effektivt sätt.

 

Våra förväntningar

Vad du har för tidigare yrkesbakgrund spelar ingen roll – kanske är du ute efter att byta karriär mitt i livet, eller så har du ännu inte kommit fram till vad du vill göra.

För att arbeta som receptionist/hotellmedarbetare behöver du:

  • God kommunikationsförmåga i tal och skrift, både på svenska och engelska
  • God data och systemvana
  • Fyllt 18 år
  • vara duktig på att se detaljer
  • våga prova dig fram för bästa resultat
  • arbeta väl i team samtidigt som du tar ett stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter och för att lösa eventuella problem som uppstår
  • inneha en mycket hög servicekänsla
  • trivas med att följa rutiner och checklistor
  • Du har en förmåga att leverera i högt tempo när det är mycket gäster i huset såväl som att vara produktiv i lugnare perioder.

Skapar du dessutom glädje på jobbet och bidrar med ett gott samarbete med andra i teamet kommer du långt.

 

Så här ansöker du

Vi håller intervjuer löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Frågor om tjänsten besvaras av Hotellchef Annika Carlström på annika.carlstrom@julahotell.se

Sista ansökningsdag är den 16 juni. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.